MOARA ACTIONATA DE APA DE LA OHABA - TINUTUL FAGARASULUI
Am vizitat în ziua de duminică 31 septembrie 2014, zona situată la poalele Munţilor Făgăraşului din partea nordică, începând de la Sâmbata de Sus, comuna Drăguş cea care a dat României una dintre cele mai complete monografi scrisă de marele sociolog Dimitrie Gusti, întemeietorul Muzeului Satului din Bucureşti, unde se află şi o casă veche din Drăguş. Apoi am ajuns la slujba de la Sfânta Mănăstire Dejani, am continuat vizita noastră la Şinca Veche, unde am văzut Grotele Rupestre din stânca de gresie şi Schitul Sf.Nectarie din acelaşi loc, de pe Dealul Pleşu. Am coninuat cu vizita la moara ce este acţionată prin căderea apei, de la Ohaba. Închizând circuitul nostru din nou la comuna Drăguş şi apoi spre casă la Sighişoara. În acest album prezint fotografii făcute la "Moara cu Noroc" de la Ohaba, una dintre cele mai vechi, ce datează din anul 1873 şi este încă în funcţiune. Spre ne norocul nostru în aceste zile şi în ziua vizitei noastre roata motoare a morii era căzută, deci nu am putut s-o vedem în funcţiune. Nu era o mare scăpare întrucât mai văzusem la lucru astfel de mori şi mori ceva mai recente puse in func'iune din anul 1908, ca cea din satul meu natal Paloş-Ardeal, o moară acţionată cu motor Diessel, cu un singur piston aşa cum se vede din imaginile postate în completarea albumului. Mai târziu prin anii 60 motorul Diessel ne mai funcţionând din diferite motive, a fost înlocuit cu un electromotor trifazic de putere mai mare (vezi imaginile).Moara a funcţionat până prin anii '80. După fotografia cu harta de pe pagina 3 şi fotografiile de pe pag.4-a, am postat cu scop de a face o comparaţie între pozele de la moara de la Ohaba din 1873 şi între cele de la moara acţionată mecanic din anul 1908, fabricată la Braşov. Iată de ce eram în stare a construi la începutul sec.XX şi iată că astăzi la începutul sec.XXI, deceniul doi, după mai bine de 100 de ani, nu mai construim nimic, suntem şomeri şi trăim într-o ţară colonială demnă de lumea a treia!!!. Turul în ţinutul Făgăraşului a fost deosebit de interesant chiar dacă prin unele dinte aceste locuri am mai fost de câteva ori începând din anii '50. Mulţumesc lui Dumnezeu pentru ajutorul dat, de-a mai revedea aceste locuri la vârsta pe care o am de 75 de ani. N.Codrea din Sighisoara.
TABLITA CE INDICA ANUL FABRICATIEI UTILAJELOR COMPONENTE LA BRASOV-ROMANIA!.SI SEIA.
MECANISME DE REGLARE SI ACCELERARE A VITEZEI MOTORULUI.
SISTEMELE DE TRANSMISIE CU ANGRENAJELE PARCA SOASE DIN SCUFUNDAREA TITANICULUI.
COSURILE DE DESCARCARE A SACILOR CU CEREALE.
BUNCARUL DE STOCARE A FAINEI PENTRU UMPLERE IN SACI.
TABLITA CU INSCRIPTIA KRONSTADT,BRASOVUL DE AZI ,LOCUL UNDE S-A FABRICAT IN 1908 SI SERIA.
O ROATA DE TRANSMISIE ORIZONTALA DE SUB PIETRE ACTIONATA DE CURELE DE PIELE.
ROTI DE TANSMISIE,DE SCHIMBARE A UNGHIULUI SI DE MERS IN GOL-REPAUS A PIETREI.
MECANISM DE TRANSMISIE CU ROTI PE VERTICALA.
100_7740
100_7741
Comentarii album • 1
Trimite mesaj
Către: nicopa
Mesaj:
nicopa
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.